Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Vecka 26 och lite uppdatering

Kategori: Allmänt

Nu uppdatering av situationen

Idag har jag varit hos läkaren och blev väl inte jätte mycket klokare på det. Blev sjukskriven halvtid i två veckor eller tills fredagen den 24 april. Detta på grunda av min huvudvärk som hon trodde berodde på gruvan och dens miljö. Hon tyckte också att jag skulle söka havandeskapspenning på grund av arbetsmiljön som jag jobbar i. Dock trodde hon kanske inte att jag skulle få det, men söka tyckte hon absolut att jag skulle göra, så nu har i alle fall skrivit ut banketter.

Sen har ju ytterligare en vecka som har gått och är nu alltså i vecka 26 eller som barnmorskan hade sagt vecka 25 och 1 dag. Krabaten är nu ca 23 cm lång från huvudet till stjärten och väger ca 900 g. Ryggraden blir starkare och starkare för att sedan klara av att bära upp Krabatens kropp. Lungorna utvecklas fortfarande och krabaten växer till sig mer och mer. Med lite tur så ska man kunna höra Krabatens hjärtljud om någon lägger örat mot min mage. När Krabaten hör ljud så reagerar den med att få en högre puls och spelar man musik så kan det hända att den rör sig i takt. Den kan höra ljud upp till mer än 80 decibel, det är ungefär likvärt med en stökig statsmiljö.
Kan också passa på att berätta att nu kan jag inte ha ett ända par av min "vanliga" jeans, snyft och igår så började jag gå och titta i Henriks garderob om han hade några kläder som jag kunde LÅNA ett tag. Är ju bara 104 dagar kvar till beräknat datum :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: