Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Vecka 29

Kategori: Allmänt

Oj nu har det gått en vecka till. Känns faktiskt som tiden gått ganska fort. Och om man nu ska börja tänka tillbaka så vet jag inte riktigt vart jag gjorde av april. April verkligen bara försvann, nu kan vi ju hoppas att de närmaste tre månaderna också gör det, längtar...

Är i nu vecka 29 eller vecka 28 och 1 dag, som barnmorskan sagt och det är 83 dagar kvar.

Krabaten väger nu cirka 1,4 kg och är runt 26 cm lång mellan huvudet och stjärten. Den fortsätter att lägga på sig hull samtidigt som hjärnan och de inre organen alltmer växer till sig.  Det finns ingen plats längre för akrobatiska konster i magen, men Krabaten kan fortfarande sträcka ut sig och sparka, (och sparka gör ju lilla Krabaten ganska ofta just nu).


Annars så njuter jag av det underbara vädret som är just nu och alla trevliga vänner som jag träffat på sista tiden.

Imorgon är det bara jobb till klockan 12 sen klockan 14 så bär det av till Karlstad där jag ska möta upp mor, far och kanske bror för att gå på 50-års kalas. Men först ska vi till Ikea och förhoppningsvis inhandlar jag skötbordet som inte vill finnas på Ikea i Örebro.

Sen blir det att stanna hos mamma och pappa tills på lördag i alle fall och Henrik dyker upp någon gång under fredagen.

Nej nu ska jag packa ordning det sista, sen ska jag nog lägga mig och läsa en stund i min hemska bok "Levande begravd".

Kommentarer

  • Madde Olsson säger:

    Hej Erika! Tänkte bara hoppa in & säga Grattis till er "krabat"!! :D Hoppas allt är bra med dig. Kram

    2009-04-30 | 06:55:56
    Bloggadress: http://olssonandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här: