Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

3 veckor

Kategori: Allmänt

Idag blir vår lilla tjej 3 veckor. Hon har varit fruktansvärt snäll hela dagen. Sov som vanligt bra i natt och i sin egen säng inatt igen. Jag fick väcka henne imorse för att vi skulle hinna till mitt jobb vid planerad tid klockan 9. Blev dock lite sena. (Blir lätt så när man har henne nu, allt tar lite längre tid). Där var hon snäll och sov sig igenom största delen av besöket, förutom lite mat och bajsande. Det var riktigt kul att träffa alla arbetskamrater igen och vissa prata man ju med mer än andra. Vi blev kvar där till nästan klockan 12, tiden gick hur fort som helst. Och tack för de fina sakerna som Oliva fick. Sen var det storhandling på schemat och hon sov sig igenom hela turen på Maxi också. Väl hemma så var det dags för lite mat igen och sen var jag lite orolig för om jag inte skulle kunna fixa mat till mig själv, men det gick bra då hon har legat i sin babysitter och sovit sen vi kom hem typ. Så idag har lilltjejen haft en trött dag tror jag allt. Jag tog mig faktiskt också en eftermiddagslur på soffan, riktigt skönt.

Just ja, kan ju också berätta att Oliva fått massa fula prickar i ansiktet, antagligen hormoner från mig torde dem igår på BVC men jag ska försöka att undvika att äta choklad, godis, tomat och liknande ett tag för att se om det blir bättre, syns lite av dem på korten.

Vi har också hunnit med det andra badet för Olivia idag. Men nu blir det nog tv-soffan resten av kvällen. Ha en bra kväll.
 

Olivia 3 veckor


Filip och Olivia, (första killbesöket igår. Filip ca 3 veckor äldre än Olivia)


Kusinerna Ebba och Emelie på besök i måndags

Kommentarer


Kommentera inlägget här: