Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Hej igen!!

Kategori: Allmänt

Man hinner inte riktigt sitta här framför datorn så mycket som man gjorde före lilla Olivia kom. Fast hon är snäll och sover mycket så är det så mycket annat som ska fixas och hinnas med mellan matningarna.

Igår hade hon nog sitt första riktiga magknip då hon mer eller mindre skrek sig igenom hela eftermiddagen och kvällen. Tur så kom min mamma igår, annars hade jag varit själv med henne igår då Henrik var på speedway. Men natten blev bra sen som vanligt, hon åt två gånger.


I fredags var mina tjejkompisar här och tittade på Olivia. Och hon fick ett jätte sött gosedjur, hakklapp och en röd fin dräkt. Tack så mycket!

På kvällen gick vi bort och kollade lite fotboll, blev bara en halvlek för Olivia och mig då jag började frysa lite och Oliva sov sig ändå igenom fotbollen, så hon brydde sig inte att vi gick hem.

Idag har jag hunnit med massa, tur att mamma är här och hjälper mig lite. Jag har gjort både lasagne och köttbullar och sen hunnit med att byta sängkläder.

Jag och mamma tog även en sväng till Vingåker där vi hittade några mössor åt Olivia och en klänning. Själv inhandlade jag en till amningsbehå och en tröja. Annars har det blivit en del friidrott både igår och idag och kommer väl bli så de närmaste dagarna kan jag gissa.

Imorgon ska vi till BVC klockan 10, ska bli spännande och se om hon växt något och gått upp något i vikt. Sen blir det nog en tur till stan med mamma också om vädret tillåter.

Ha en bra kväll, nu blir det mer friidrott här.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: