Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Tid

Kategori: Allmänt

Vad tiden går och har gått fort kom jag fram till imorse när jag och Olivia var ute och promenerade. Hon blir 18 dagar idag, känns som det var igår vi fick henne på nått sätt men ändå känns det som hon har funnits hos oss hur länge som helst.

Känns verkligen som höst ute, sommaren är slut. Den försvann bara sådär. Jag har ju inte gjort något annat än att bara gått och väntat hela sommaren och nu när jag slutat vänta så är sommaren borta och hösten här, känns sådär.

Igår var vi och på fest eller jag och Olivia blev bara kvar till 21:30 ca och grillade, medans Henrik stannade längre. Hon låg nerbäddad i sin vagn med massa kläder och det blev premiär för användandet av fårskinnet för första gången och också det varma täcket vi köpt till vagnen, så hon frös i alle fall inte.

Hon är fortfarande hur snäll som helst. Sover bra på nätterna och en hel del på dagarna också. Hon äter bra, eller det tror vi i alle fall. Det visar sig på tisdag när vi ska till BVC igen.

Den här veckan blir nog en bra och rolig vecka. Har något inplanerat varje dag. Imorgon kommer min barndomsvän Paula hit på besök över dagen. Tisdag är det BVS som sagt. Onsdag ska vi och hälsa på på jobbet. Torsdag är det fika som vanligt med mammorna. Och sen så tror jag att jag och Lollo skulle och hälsa på en jobbarkompis till henne som fick barn den 7 augusti någon dag också, men det hinns också med. Så blir nog en bra vecka att se fram emot då Henrik jobbar dag och vi inte behöver vara ensamma hemma allt för mycket. Fast ensam hemma med henne är ganska skönt att vara också, men får dock inte planera in att hinna göra massa saker, för ibland så blir det att bara bära och har inte riktigt lärt mig att göra alla saker med en hand än, men det kommer nog med tiden. Nu blir det friidrott här och mys i soffan med lilltjejen. Ha en fortsatt bra dag.

Kommentarer

  • Madde säger:

    Åååh, det ser ut som om någon sover gott! Vilken goding :)

    Det är bara bra med oss, med er med hoppas jag.

    Skoj med besök av Paula :) Hoppas ni haft en bra dag!

    Kram Madde O

    2009-08-24 | 20:45:23
    Bloggadress: http://www.olssonandersson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här: