Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Jobb och sommar

Kategori: Allmänt

Sitter ensam hemma och har tråkigt, ingen ork till någonting eller rättare sagt lust till något och fastnade då framför datorn, tänkte att jag kanske kunde få ut lite energi här. Får se om jag kommer fram till någonting överhuvudtaget=)  


Har hört ryktesvägarna på jobbet att det är farligt att jobba på mitt jobb är man är gravid, låter ju sådär. Eller ja, det ska inte vara farligt nu, utan sen längre fram. Att de som varit gravida där före mig har fått gå hem någon månad tidigare. Som sagt så har jag bara hört detta rycktesvägarna och inte tagit mig tid att ta reda på hur det riktigt ligger till.

Men än så länge jobbar jag på som vanligt och hoppas på att inte den lilla krabaten störs av att vara 40 timmar i veckan i en gruva. Och som sagt, det ska inte vara farligt än.

Min plan med att jobba så länge som möjligt har nog försvunnit lite nu. Istället kanske man får njuta av en helledig sommar i år=) var länge sen sist. Eller ja man kanske inte njuter av sommaren om man är höggravid? Fast jag tror fortfarande att jag kommer kunna ligga och njuta av solen, det som är bland det bästa som finns=) Ligga hela dagen i solen med en bra bok, ååå nu börja jag längt till sommaren.

Kanske dags att sluta nu innan detta spårar ur=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: