Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Första inlägget, vecka 13

Kategori: Allmänt

Oj, detta är kanske inte riktigt jag. Fick förslaget av en kompis som jag träffade igår kväll. Hon tyckte jag skulle skriva en blogg om vad som händer, för hända saker kommer det ju att göra ett tag fram över. Idag är jag i vecka 13, men det har ju hänt en del innan dess så vi börjar med en liten uppdatering, så alla som läser är med från början=)

Den 20 november började våra liv förändras, det var då vi fick reda på att vi kanske skulle bli föräldrar, ja om nu allt går som det ska. Jag var redan i vecka 7 då och hade nog inte ens misstänkt att jag skulle kunna vara gravid egentligen. Var på mödravårdscentralen då jag gjorde mitt graviditetstest, skulle egentligen dit på cellprovtagning, men blev ju lite annat också=) När jag var där fick jag en ny tid för inskrivning och detta skedde den 2 december. Vi pratade mest bara lite allmänt om vad man ska göra och inte göra eller rättare sagt äta och inte äta, för man ska fortsätta leva som vanligt, lättare sagt än gjort när man får plåga sig vaken till 20.00 på kvällarna.

Den 16 december skulle man dit igen, kändes som man inte gjorde så mycket annat än att sprang där ett tag. (Var då i vecka 11). Men då var det dags att ta lite prover med mera och de prover som jag fick svar på då såg bra ut, så jag behövde inte börja äta nå mer än Folsyra som jag redan åt. Fick också ett datum då den lilla krabaten kan tänkas beräknas att dimpa ner, den 12 juli 2009.

Första inlägget gjort, blir mer en annan dag och då mer vart vi är idag, men nu var introduktionen klar.

Magen vecka 13

Kommentarer

  • Jennie säger:

    Åh vad roligt att kunna följa er här! Nu ska här läsas blogg som aldrig förr! Synd att min mage är större än din för tillfället =)

    2009-01-04 | 19:51:07
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/roj
  • Lollo säger:

    Kul att du tog mitt förslag på allvar, det ska bli spännande att få följa med i allt som händer det närmaste halvåret!

    2009-01-04 | 22:49:17
  • villy säger:

    hej,tycker att den första bamsen är lite gullig,tjing tjong

    2009-01-07 | 18:17:26

Kommentera inlägget här: