Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Barnmorskan

Kategori: Allmänt

Då har jag varit hos barnmorskan igen. Allt var bra som vanligt. Eller ja, Krabaten låg fortfarande kvar på 34 cm som den gjorde för två veckor sedan. Det blir att komma tillbaka på onsdag och har den inte vuxit då så blir det att åka in till USÖ för ett extra ultraljud. Men jag hoppas såklart att den har kommit innan det, så slipper vi det. Den hade också vänt sida i magen. Nu ligger den med ryggen åt höger sida istället för vänster som den har gjort förut. Hjärtljuden hade ökat och låg nu på mellan 140 och 145.

Fick också med mig TENS hem idag, så ikväll är det jag som ska testa, hihi.


Igår var vi och fikade med mammorna från föräldragruppen igen, lika trevligt som vanligt. Vi fick se två små bebisar också, gud så söta de är, nu längtar man ännu mer. Det hade kommit en till, så nu har tre bebisar kommit av tio. En pojke och två flickor.

Idag tror jag att jag ska ta mig en tur till Marieberg i det tråkiga vädret, eller jag klagar inte, tycker det är lite mysigt. Nu kan man sitta inne och trycka med bra samvete. Har nämligen kommit på att jag vill ha en tuffare skötväska än den som hörde till vagnen. Den som vi har till vagnen fick vi med på köpet, så det är inget vi lagt ut pengar på, så då tycker jag att jag kan köpa en ny. Ska försöka få med mig Henrik också, kanske han kan klippa sig. Men vi får se vad som händer. Ikväll blir det nog att hyra en film i alle fall. Sista kvällen jag är ensam då Henrik jobbar, för sen går han på semester och hoppas på 5 veckors ledighet, vi får se hur det blir med det.

Ha en bra dag.

♥ 11 DAGAR KVAR ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: