Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

God morgon!!

Kategori: Allmänt

Vaknade tidigt idag, kan bero på att jag somnade tidigt igår och har nästan lyckats sova hela natten. Då det har varit svalt i vårt sovrum inatt. Riktigt skönt.

I fredags kväll komma mamma och pappa, men de stannade bara tills igår förmiddag då de skulle vidare till Västerås. Och jag orkade inte följa med.

Jag sysselsatte mig istället med att sy större delen av dagen igår. Jag sydde sängkläder till Krabaten och sen sydde jag nya köksgardiner. Riktigt nöjd med resultatet själv, dock tror jag att syslöjdsläraren hade klagat lite på mig om hon såg hur jag gjorde när jag sydde påslakarna till Krabatens vagn, hihi. Men som sagt jag är nöjd och det är ju huvudsaken.

Igår kväll gick jag och Henrik på bio. Det är något vi inte gör allt för ofta och oftare kommer det väl inte heller att bli heller. Vi såg Baksmällan, vet inte riktigt vad jag tyckte om den, det var en riktigt sjuk film så mycket har jag komma fram till i alle fall. Man skratta en hel del så rolig var den allt, men om den var så där riktigt bra vet jag inte riktigt om jag tycker. Henrik tyckte att den var riktigt bra i alle fall. Jag hade hellre velat sätt Män som hatar kvinnor, men det började inte förrän 21:15 och det tyckte jag blev lite sent, så då blev det Baksmällan istället. Men ångrar mig inte att vi gick på den.
Idag händer nog inte så mycket. Ska försöka undvika att mina fötter svullnar så mycket idag genom att sitta med benen på en stol och vicka på dem, har hört att det kan hjälpa. Så blir nog att umgås med boken idag. Är ju sol ut så förflyttar mig nog ut sen när det blir lite varmare.

Ha en bra dag.  


♥ 16 DAGAR KVAR ♥
Det magiska datumet närmar sig......♥♥♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: