Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Måndag

Kategori: Allmänt

Provar på mitt andra inlägg idag, kanske detta blir publicerat.

Idag är det måndag, fast ingen större skillnad för mig. Nu har jag inte havandeskapspenning längre utan semester den här veckan innan jag nästa vecka går på mammaledighet. Är nog första gången i mitt liv som jag har betald semester. Känns lite vuxet. Henrik har också börjat sin semester nu och hoppas på att få vara ledig i fem veckor om Krabaten nu bestämmer sig för att komma snart, det är den som styr lite.

I helgen har vi inte gjort allt för mycket. I lördags var vi hos Henriks föräldrar och fikade sen hamnade vi på Ikea och inhandlade den sista möbeln till Krabatens rum, en byrå. Nu är rummet färdigmöblerat. Eller matta och lite lådor ska in där sen, men det blir först då vi vet vad det är för någon som ska bo där.

I söndags slöade vi på förmiddagen sen tog jag en promenad med Henriks mamma till kyrkogården och Henrik åkte iväg och spelade golf. Som sagt vi har inte haft allt för mycket för oss. Kan meddela att jag varit ganska uttråkad emellanåt.

Idag har vi varit riktigt duktiga då vi har tömt förrådet på massa skräp. Det kommer förhoppningsvis rivas inom snar framtid och ett nytt kommer byggas upp.

Imorgon är det en vecka kvar till beräknad födsel, hoppas den kommer snart. Börjar tröttna på att vara orörlig och vill ha tillbaka min kropp igen. Men Henrik tror inte att den kommer förrän i augusti, själv hoppas jag att han har väldigt fel. Men vi får se.

Nu blir det att dammsuga här hemma, sen blir det duschen. Ha en bra kväll.

♥ 8 DAGAR KVAR ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: