Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Svettas

Kategori: Allmänt

Sitter här och svettas framför datorn. När man är själv här hemma gör det ju inte så mycket att det är varmt och man svettas och måste ta ett dopp i poolen då och då eller ställa sig i duschen. Värre är det ju när man måste lämna tomten och se ut som en människa. Får nog snart bli ett dopp i poolen, svetten bara rinner, puh. Och mina vrister och fötter vill jag helst inte visa för någon, där kan man prata om att dem är svullna, skor finns det inte mycket att välja på för tillfället. Blir joggingskor.

Igår var det en mycket trevlig eftermiddag då jag först fikade med några mammor ifrån föräldragruppen. Det visade att en till hade fått barn nu, och hon fick också förtidigt. Vi är 10 stycken mammor i vår grupp och 20 % får förtidigt, det var de 20 % det. Nu vet vi andra att vi antagligen går över tiden, som en sa. Så jag kan ju börja ställa in mig på att gå med den här magen en 4 veckor till då, suck. Börjar faktiskt tröttna på den, vill kunna sätta på mig min "vanliga" kläder igen och slippa vara så svullen och orörlig.

Nej nu ska jag sluta klaga. Sommaren, solen och värmen är här, det är ju det här vi gått och längtat efter hela året. Innan vi vet ordet av så sitter vi med vinterjackor och mössor på oss igen. Så njuta det ska vi göra nu. Men vi svenskar har nog lite svårt med att vara riktigt nöjda.

Hann också med ett kalas igår kväll, sen fick jag nått ryck strax efter kl 21, då jag gick ut och tvättade alla fönster. Fortsatte min städning idag då jag aldrig somnade om efter att Henrik åkte till jobbet vid 7 tiden. Så idag har jag inte bara latat mig i skuggan.

Fick hem den andra boken som Thomas Bodström har skrivit, Idealisten, så den har jag börjat läsa på idag, hoppas på att den är lika bra som den första.

Imorgon kommer mamma och pappa på besök. Kanske följer jag med dem till Västerås på lördag, men har inte riktigt bestämt mig än. Vi får se hur dagsformen är. Blir så fall en övernattning där och sen ska vi besöka lilla farmor på söndagen. Men som sagt vi får se. Nej nu blir det poolen innan jag smälter bort och ska hjälpa Henrik med maten. Ha en bra kväll.

♥ 19 DAGAR KVAR ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: