Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Hej!!

Kategori: Allmänt

Ja värmen är kvar och än så länge klagar jag inte, eller jo inatt kändes det som jag låg i en bastu. Var hur varmt som helst i vårt sovrum, så ikväll när solen försvinner är det jag som öppnar vartenda fönster på övervåningen och försöker jaga in lite sval luft för att sova är nog det jag drar mig mest för just nu. Det är både varmt och sen hittar jag aldrig någon riktigt skön sovställning.

Nej nu ska jag bli lite positiv. Idag har jag legat i solen stora delar av dagen och badat i poolen såklart. Vi har passat Emelie och Ebba en stund också och på vägen dit sprang jag in på barnvagnsaffären här i Kumla och köpte ett täcke och en kudde till barnvagnen. Kommer på något hela tiden som saknas. Fast just nu saknar jag BARA en "barnvakt" så man kan låta Krabaten sova i sitt rum på övervåningen och sen kanske vara nere eller ute själv och pyssla.

Har också hunnit med en fika på Sveas med mammorna i föräldragruppen, mycket trevligt. Och där fick vi se första bebisen, så söt var han, 5 dagar gammal och då var man inte stor inte. Nu längtar jag ännu mer tills jag får träffa vår lilla Krabat.

Imorgon ska jag till barnmorskan klockan 8 så blir att ha veckarklocka för att komma upp i tid. Har ju faktiskt sovit ganska länge den här veckan för att vara jag, har inte gått upp en dag före kl 9.  

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Kvällen känns ganska ung än så länge, kanske blir ett kvällsdopp i poolen eller så får det bara bli en dusch. Vi får se. Blir nog i alle fall tv sen. Måste komma på något att äta också, dock vet jag inte alls vad jag är sugen på.

Ha en bra kväll. Så meddelar jag imorgon hur det gick hos barnmorskan, fall Krabaten har lagt sig åt rätt håll eller inte.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: