Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Barnmorskan 17 mars

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit hos barnmorskan, kändes som det var ganska givande. Vi fick svar på de frågor vi hade och det ända vi gjorde var att prata och man fick sig några tankeställare.


Vi blev också tillfrågade om att vara med i en vetenskaplig studie. Den handlar om förtidigt födda barn och varför de föds för tidigt eller inte. Om vi väljer att vara med i studien kommer vi egentligen aldrig märka av det. Det kommer först att ta prover på moderkaka, fosterhinnor och navelsträngsblod efter förlossningen. Barnet kommer aldrig att utsättas för något och det de kommer att ta prover på det kommer ändå inte användas till något.

Jag kan helt klart tänka mig att vara med i studien, det är ju för ett bra syfte och eftersom det inte kommer påverka oss.


Vi är också anmälda till att vi vill vara med i föräldragrupp. 
Sen  ska vi också ta kontakt med försäkringskassan på ett eller annat sätt och försöka få lite grepp om allt som gäller där ifrån, känns som jag inte har fullt koll på allt ännu.

När det närmar sig lite mer ska vi också på studiebesök på förlossningen, eller ja man skulle få se någon film och få lite information, men där behövde man inte anmäla sig eller något, det var bara att gå dit, så det får vi ta lite närmare sen. Är ju ändå ett tag kvar, 126 dagar.

Nu ska jag lägga mig i soffan och se vem som vinner Mästarnas mästare av Malin och Per. Och sen blir det Desperate housewives innan sängen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: