Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Vecka 22

Kategori: Allmänt

Sitter och tittar ut genom fönstret och snön den bara faller ner, vad är detta? jag vil ju ha VÅR, tänk vad underbart att plocka kunna plocka bort ALLA vinterkläder.

Nog pratat om det, nu till ämnet ♥
Tiden den rullar på för fullt och ytterligare en vecka har nu passerat. Nu är vi alltså i vecka 22, eller 21 hela veckor och 0 dager eller så räknar vi bara antalet dagar och då är det 133 dagar kvar ♥ 

Krabaten har vuxit till sig lite till och är ca 19 cm lång mellan huvudet och stjärten och väger ca 500 gram.

Krabaten har också fått en dygnsrytm då den både sover och är vaken och kommer antagligen vara som mest aktiv när jag sover/vilar mig.

Hjärnan växer mycket snabbt nu och speciellt den delen som ligger mitt i hjärnan - germinal matrix, dens uppgift är att tillverka hjärnceller fram till att barnets fötts och försvinner sedan, (fråga mig inte hur detta går till). Barnets hjärna forsätter dock växa tills det att barnet är i fem års ålder.

Kommentarer

  • Jennie säger:

    wow! du har ju gått och blivit tjock på sista tiden =)

    2009-03-13 | 17:42:25

Kommentera inlägget här: