Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Dags att uppdatera lite

Kategori: Allmänt

Dags att uppdatera er läsare lite, igår hittade jag ingen tid till att göra det.

Igår var vi på föräldraträff igen, lika kul som vanligt, dagens ämne var amning, kanske inte blev allt för mycket klokare i just den frågan måste jag erkänna. Blev mest att vi kom in på det att Universitetssjukhuset i Örebro har beslutat att mammorna och deras barn ska bli hemskickade mellan 6-24 timmar efter förlossningen. (Måste dock tillägga att både mamman och barnet måste må bra först, så jag är inte allt för orolig över just den saken, det löser sig nog den dagen det är dags för det).


Idag har jag varit hos barnmorskan och det är nog en liten Krabat som vi väntar på än så länge. Krabaten hade inte riktigt vuxit så mycket som den skulle för att följa sin kurva. Barnmorskan fick det till att Krabaten nu är 28 cm. Ska dit om ungefär två veckor igen och se om den vuxit mer, men de växer tydligen lite i perioder också och sen beror det lite på hur de mäter, så ingen fara än. Hjärtljudet var bra och det är väl det viktigaste som Henrik sa. Hade ett snitt på 140 slag per minut.  Den har nog också vänt sig lite till rätta då den sparkar mig på revbenen flera gånger per dag, mindre skönt kan jag upplysa om.

Nu ska jag fixa det sista inför tjejkvällen här. De kommer nog dyka upp inom en timme.

Ha en jätte bra kväll alla läsare, det ska jag ha.
 
56 DAGAR KVAR

Kommentarer


Kommentera inlägget här: