Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Fredag igen

Kategori: Allmänt

Så var det fredag igen och en hel helg att se fram emot. Eller jag kanske inte ska klaga över mina veckor med 20 timmar på jobbet per vecka och 4 timmar om dagen. (Ganska perfekt måste jag nog säga).

Idag var det riktigt skönt att sluta tidigt då det var fint väder och man kund ta på sig bikinin och pressa några timmar i solen. UNDERBART

Igår gick jag vårruset med några på jobbet. Kändes lite konstigt att inte få/kunna springa när man såg så mycket folk spring om en. Men vi fick en trevlig promenad och jag kanske ska vara glad för att det bara blev en promenad och inge spring då jag varje gång skulle vända mig i natt så högg det till i mina ljumskar och jag vaknade, inte så skönt. Det försvann i morse och nu är det som vanligt igen, skönt. Känns också som huvudvärken börjar släppa lite mer och mer nu, riktigt skönt om den skulle kunna försvinna, då har jag nog inga krämpor längre, blir i alle fall Henrik glad att slippa höra mig klaga :-)


Tror inte alltid att jag fattat att jag är gravid än i alla lägen. Bland annat på jobbet när jag måste åka ut och leta i materialet och folk säger åt mig att inte lyfta kartongerna, känner mig lite som ett fån när jag bara står där bredvid och tittar på när de andra jobbar. Lite krångligt när jag alltid måste ha någon med mig ut, känner sig inte så självständig och så får man fixa allt när någon har tid att följa med en och hjälpa en, fast det är oftast inga problem. Har redan fixat hjälp till nästa vecka, då jag har massa att åka ut och titta på.

Har kommit på att fredagar är riktigt tråkiga kvällar, framförallt när Henrik jobbar som ikväll och jag inte har något speciellt att göra. Det finns typ inget på tv och ja så mycket projekt har jag inte riktigt ork till att ta tag i på fredag kvällar, i alle fall inte idag.

Men ska nog hoppa in i duschen snart och sen prova lite kläder då vi ska bort imorgon och jag kan ju som sagt inte riktigt ha alla kläder som hänger där i min garderob. (Fast 21,30 är det ju Berg flyttar in, det tycker jag oftast är ganska kul att titta på).

Ha en fortsatt trevlig kväll alla läsare.

♥ 67 DAGAR KVAR ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: