Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Vaccin

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit på BVC och Olivia har fått sitt 3-månadersvaccin. Det gick ganska bra. Skrek till lite då de sprutade in vaccinet, men det gick fort över efter att hon fick nappen i munnen. Jag skulle nog också tycka det var obehagligt om en håller i mig och sen att det står två över med en varsin spruta i handen och sticker en i vardera låren samtidigt. Kanske inte det roligaste. Men nu är det klart och vi får väl se hur eftermiddagen blir.
Idag har vi inga planer alls. Kanske blir en riktig innedag. Igår var vi iväg på jakt efter en overall åt Olivia, inte det lättaste kan jag lova. Men till slut hittade jag en efter att ha letat igenom hela Marieberg. Fick bli en rosa, inte det jag tänkt mig då jag vill ha en mer könsneutral, men, men den får duga att ha när vi åker till fjällen. Vi ska ju dit två gånger nästa år. Ja det blir ju faktiskt nästa år. Första gången blir det Idre vecka 5 med Henriks släkt. Sen runt påsk åker vi till Sälen med mina föräldrar. Detta är vi värda efter att ha varit hemma hela sommaren.
Nu ska jag göra ett nytt försök att byta mina gardiner och få det att se bra ut.
Just ja, Olivia är nu mer 62,5 cm lång, väger 6405 g och har ett huvudomfång på 41,2 cm. Lite skillnad mot när hon föddes och var 53 cm lång, vägde 3805 och hade huvudomfång på 36 cm.

Ha en bra dag!!!




När man får ligger på tv-bordet och leker med toapappret, då är man riktigt nöjd =)



Sitter i vår nya soffa som vi köpt till övervåningen och myser med min giraff

Kommentarer


Kommentera inlägget här: