Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Tankar på natten...

Kategori: Allmänt

Jag kan inte sova, så bestämde mig för att gå upp. Varför ska jag ligga där och vrida och vända på mig. Har gjort det i 1 ½ timme, så nu tröttnade jag. Övriga familjen sover så sött så, mina älsklingar.
Igår hann vi med både lite besök och sen var jag och Olivia i väg på klädparty, Me&I hos en i föräldragruppen. Det blev en tunika inhandlad till Olivia.
Idag (torsdag) ska vi träffa mammorna som vanligt på torsdagar och fika. Sen tar nog jag och Olivia en tur till stan, Henrik kanske också hinner följa med innan han ska börjar jobba. Vi får se. Kanske inte blir något av det.

Vi måste ju också säga jätte grattis!! Olivia har fått 2 nya lekkamrater denna vecka. En liten tjej här på gatan som kom till världen i söndags och igår kom Jens och Liselott en liten Lykke till världen. Båda dessa bebisar är verkligen små, under 3 kg båda två. Sååå liten har aldrig vår lilla Olivia varit och nu ser vi nog henne som en jätte baby jämfört med dessa =) (Fick se grannbebisen idag, så liten och söt).

Det är verkligen olika från dag till dag med vår lilla dotter. Igår (onsdag) har Olivia haft en jätte vaken dag, nästan inte sovit något alls, max 3 timmar på hela dagen och det är ju inte allt för mycket när man inte ens är 3 månader. Så vid 20-tiden igår var det en trött tjej här hemma kan jag lova.

Henrik och jag pratade igår om lite föräldraledigt, tiden går fort när man går här hemma kan jag lova, alldeles för fort. Nu är det snart dags för honom att gå hem och jag ska tillbaka till jobbet, mycket ångest kan jag lova att det är. Vi har i alle fall bestämt att Olivia ska börjar på dagis januari 2011.
Som vi kommit fram till nu går jag tillbaka till jobbet i månadsskiftet mars/april och sen går jag hem i juni igen för att vara hemma hela sommaren med Olivia och sen delar vi nog lite på hösten. Eller Henrik ska jobba sina kvällsveckor hela tiden han är hemma. Så varannan vecka får jag jobba kort vecka för att hinna hem och lösa av honom=)
Nej, kanske ska gå upp till min lilla familj och försöka sova igen, är nog snart dags för mat för vår lilla guldklimp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: