Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

BVC

Kategori: Allmänt

Pappa och dotter sover här efter vårat BVC besök med Olivia. Och oj vad hon växer, eller inte så mycket på längde den här gången utan nu har hon börjat gå upp i vikt och det blir tungt att bära omkring på henne efter ett tag kan jag lova. Nu väger hon 4870 g och var 58 cm lång. På 2 veckor har hon gått upp hela 640 g, men bara växt en halv cm. Men det gör inget då kan hon ha kläderna längre, hihi och byxorna kanske snart passar i midjan.
Idag blir hon 6 veckor, så tiden bara springer iväg kan jag lova, det trodde jag aldrig den skulle göra när jag gick här i somras och väntade och längtade efter det lilla miraklet.
Jag har varit duktig och ringt och bokat tid för efterkontroll idag också, men det blev inte fören den 30 september. För nu är jag så grymt sugen på att komma igång och träna igen och ännu mer efter att Henrik var ute och sprang igår.
Ikväll ska vi på tjejkväll jag och Olivia. Vi ska hem till Lollo, men först ska jag till stan och byta en sak. Inte helt lätt när man har Olivia nu och bara springa in och byta utan nu ska man krångla med barnvagn med mera, men det löser sig nog. Får ta den tid det tar helt enkelt, nått jag har lärt mig efter att Olivia kom :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: