Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Sälen

Kategori: Allmänt

Nu är vi hemma från en underbarvecka i Sälen, lite brunare, men kanske inte mer utvilade än vad vi var innan vi åkte. Olivia kom nämligen på det där med mat undertiden vi var i Sälen. Förut har hon ätit gröt på morgonen, vägrat öppna munnen när det varit dags för lunch och sedan ätit gröt på kvällen och avslutat dagen med en vällingflaska innan hon somnade.
Under Sälenveckan har hon ätit gröt till frukost, sen en smörgås när vi vuxna ätit frukost för att sen få lite mellanmål innan vi gått ut i backen. Lunch, en hel barnmatsburk och om hon inte sovit för länge så har det blivit ett till mellanmål innan ytterligare en till barnmatsburk till kvällsmat. Och sen en vällingflaska innan hon somnat för natten. Men tro inte det är slut där, hon har ätit ytterligare 2-3 vällingflaskor sen under natten. Vi som trodde det var slut med nattmålen, men så fel vi hade. Och den stora frågan är nu: HUR MYCKET KAN EN 8 MÅNADERS UNGE ÄTA?

  Skönt att sova i pulkan







Vi har haft det super bra i Sälen, riktigt kanonväder, alla dagar utom en och den tillbringade vi med Olivia i badhuset. Har mest blivit slalom, men också lite snowboard och längd och även en löprunda hann jag med.
 Badar i nya baddräkten man fått av mormor i namnsdagspresent. Var ju Olivia i torsdags 15/4

Nu är vi tillbaka i vardagen igen, dock varar den inte så länge till innan det blir en ny vardag för mig. Jag ska börja jobba om TVÅ veckor….hjälp, ÅNGEST kan man kalla det, men ända ljusglimt i det hela är att efter åtta veckor så får jag gå hem igen och gosa med min busunge i 10 veckor till för att sen börja jobba på riktigt och hur det ska gå vågar jag inte ens tänka på. Då får jag ju liksom inte gå hem igen, då jobbar man ju på obestämd tid igen, den känslan känns mindre kul. KONSTIG...


 
Fick tuffa solglasögon också                          Har lärt mig att dricka själv ur min nappflaska  


Råkade krascha med pulkan...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: