Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Hej, hej!!!

Kategori: Allmänt

Vet inte var min tid som mammaledig försvinner iväg. Snart dags att börja jobba igen, 14 veckor kvar.Jag som skulle hinna med och göra så mycket under denna tid. Jaja, vi får väl försöka hinna med allt nu då. Vi har ju som sagt 14 veckor på oss.
Olivia och jag har i alle fall kommit igång med ordentliga promenader de senaste veckorna. Olivia hann alltså bli 5 månader innan vi fick rutin på det. Vi går mellan 1-2 timmar nästan varje förmiddag, riktigt skönt. Idag har jag inte ens hunnit kommit ur långkalsongerna. Fast nu kvittar det, Olivia sover redan för natten, somnade kl 18 ca och Henrik är inne i Örebro och kollar på hockey så jag är ju själv.


Idag somnade Olivia innan vi hann lämna uppfarten


Glad på golvet medans jag gör mat till Henrik ska komma hem, blev semla till efterrätt =)

 
Olivia har ätit min egengjorda päronpure, den gick ner riktigt lätt. Hon blir duktigare för varje dag som går att äta riktig mat.


Köttbullarna som jag gjorde i söndags och ska med till Idre =)

Denna vecka är vi fullbokade. Imorgon är det babysim, sen ska vi träffa tjejgänget i stan och fika innan jag ska träna. (Fuskade från träningen igår då jag var så trött och somnade ca klockan 20 i soffan).
På onsdag ska vi till mitt jobb och äta smörgåstårta och så var det något möte. Och på kvällen får vi besök.
Torsdag är det föräldraträff som vanlig och sen blir det att packa det sista för en vecka i Idre och 2 dagar i Värmland först.
Inte det lättaste att packa åt Olivia för 9 dagar kan jag lova.
Nej nu blir det duschen och sen soffan. Ha en bra kväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: