Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Ullared Skor Mössa MM

Kategori: Allmänt

Tiden går och nu är jag inne på min andra jobbvecka av 8, alltså bara 7 veckor kvar till midsommar. Dock blir det en skön jobbvecka och massa tid med Olivia. Jobbade 8:00–14:30 idag och imorgon. Sen onsdag och fredag blir det 7:00–13:30. På onsdag ska vi på babycaféet. Jag har nämligen bestämt mig för att hinna. Henrik får ta en promenad dit med Olivia så åker jag dit direkt från jobbet, så får Henrik ta bilen hem sen. Det börjar ju inte förrän klockan 14:00 så borde hinna.

Olivia reser sig nu ganska obehindrat mot allt som går och sätter sig också ner duktigt sen. Stor tjej nu.

Ullared var vi på i lördags och blev en massa shoppat. Nöjd med alla inköpen och inget var onödigt enligt mig. Var en riktigt rolig och trevlig dag. Gick upp 04:30 och kom i säng 23:00 ca. Söndagen bjöd på en löptur på ca 1,5 mil och sen massa kramar med Olivia så klar. Ska försöka få till en löptur imorgon igen, men måste dock försöka fixa barnvakt då.

Det som inhandlades

Idag har jag ju som sagt jobbat och sen tog vi en promenad med Olivias kompis Elsa och hennes mamma till Kavat där det blev ett par söta skor till Olivia. Nu ikväll har jag också sytt en mössa till Olivia. Henrik får testa den imorgon på henne, passar den så blir det en till. Sen väntar jag på mönster till att sy några söta sommarklänningar åt Olivia också.
Nu blir det sängen. Vaknar Olivia inatt så blir det jag som får ta henne, då henrik också jobbar den här veckan.

God natt

Kommentarer


Kommentera inlägget här: