Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Kalas och shopping

Kategori: Allmänt

Jag och Olivia har mättat vårat shopping behov den här veckan, eller jag kanske har mättat mitt och Olivia har snällt följt med.

Detta är några av sakerna som inhandlades.





Kappan, klänningarna och ett par av skorna köpte vi inför kalasen vi ska på i helgen. Fårstår inte varför alla ska tajma in och fylla år på samma gång. Blir ju inte ens kul att gå på kalas då.

Jag känner inte att jag hinner gå på något av kalasen i helgen då äntligen vårat fråd är fördigt och jag 100 gånger mer skulle vilja vara hemma och inreda det och rensa bland alla våra saker. (Kännar att min tid är 1000 gånger viktigar nu när Olivia finna och jag jobbar, då vill jag inte ha av några påtvingade måsten utan göra det vi känner för istället).
Men, men man har inge val så det är bara att leta på kalasklädera och dra på sig kalasleendet och gå så snällt. Men ingen tårta och inga kakor blir det för mig då jag har sockerförbud till och med 1 december. Så man får väl hoppas på att det bjuds på annat också, annars får jag och Olivia dela på hennes frukt och rån =)

 imorgon är det kalas för Olivias kusin Ebba fyller 7 år och Olivias faster Annelie. 

 På söndag är det Olivias kompis Lykkes 1 års kalas som står på schemat.

Men shoppingbehovet är inte mättat ännu. Imorgon ska vi besöka Ikea för att köpa ett nytt soffbord bla och sen ska jag inhandla mig nya träningskläder också.


Har funderat lite den här veckan om min blogg. Känner bara ett måste av den, det känns inte lika kul längre. Men jag håller i ett litet tag till och ser om jag får tillbaka glädjen. Annars lägger jag nog ner den eller iaf lösenordsskyddar den. Så bara de jag vill får läsa den.
Men som sagt den finns kvar ett tag till medan jag fuderar.

Ha en bra helg på er alla läsare, det ska vi försöka ha =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: