Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Större eller mindre?

Kategori: Vincent

Kort inlägg om jämförelse
Har idag varit hos barnmorskan, eller hela familjen var med för sist jag berätta för Olivia att jag varit där och fått lyssna på bebisen blev hon jätte arg.
När det var 77 dagar kvar med Olivia var "magen" 27 cm
Med denna är det idag 75 dagar kvar och "magen" är 25 cm alltså jag är 2 HELA cm MINDRE denna gång.
(Tror dock att om någon annan skulle mäta skulle de kanske få 27 cm, så är nog ganska exakt lika stor).
Jag följer nästan exakt samma kurva då jag låg på "normal" gången innan med båda och nu låg jag på undre kurvan med båda.
Olivia hade hjärtslag på 140 och kommande bebis hade idag på 144.
Spänande att se vad som gömmer sig där inne. Olivia är nog mest förväntansfull.
Tänk att vi snart har en ny liten familjemedlem här hemma och Olivia är inte så liten längre.
Nu vet jag inte vad vi kan sluta med här näst eller jo stödhjulen, har tränats för fullt på gatan idag då hon var med de stora grabbarna och cykla igår kväll. (Vissa 10 år). Var dock inte så lätt att sladda i gruset och hoppa över hoppet med stödhjulen på.
Semestern vi var på, (bort 7 dagar) hade vi för första gången ingen vagn med oss och det gick hur bra som helst, hon sitter typ aldrig i den längre utan vill gå själv. Dock är vagn väldigt bra att lasta saker i har vi komit fram till =)
Lite milstolpar i Olivias liv:
2009-12-31 Snurra rygg mage
2010-01-12 Sitter själv utan stöd
2010-04-07 Kryper ordentligt (något jag inte alls kommer ihåg).
2010-06-19 Går
2011-09-20 Helt blöjfri, (både natt och dag)
2012-06-18 Lämnar bort napparna
2012-07-09 Lämnar vagnen hemma under 1 veckas semester på Öland
Blev visst inte så kort inlägg. Bilder kommer förhoppningsvis imorgon kväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: