Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Bröllopsresa

Kategori: Äventyr

Nu är vi här. Resan hit gick jätte bra. Vi mötte upp Emil i Oslo på flygplatsen, han är bilvakt åt oss:) (Och mormor och morfar åt barnen). Han körde oss ända fram och när vi checkat in mötte vi upp honom igen och han bjöd på lunch innan vi skildes åt. Vi bytte flyg på Island och sen vidare till New York. Från flygplatsen blev det "flyg-tåg", tunnelbana och sen en liten promenad tills vi hittade till hotellet utan problem. (Tur att min man är gammal orienterare).
Vi har badkar :) Så ett bad blev det innan vi somnade ovaggade :)
Jag vakna dock klockan 03:20 lokal tid och var sjukt pigg och utvilad. Klockan 7 orkade vi inte vänta på frukost längre :)
Efter det har vi shoppat och gått och shoppat och gått lite till. Vi har nästan klarat av att gå igenom hela 7:e Av och 5:e Av. Blir en bit. Vi har också varit uppe i Empire State Building. Efter ca 12 timmars promenad somnade jag/vi med lite ömma fötter och trötta ben efter en god sallad i sängen :)

Idag ska vi besöka Ground Zero och shoppa lite till tror jag :) Vi har nog en beställning med oss på 6 par Converse och sen vill jag ha 3 själv och Henrik ett par. Hoppas vi kan göra alla nöjda. Vi ska försöka iaf :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: