Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Mycket som händer....

Kategori: Allmänt

Det är mycket som hände hemma hos oss just nu.
 
Vi börjar med att berätta att Vincent har blivit utsläng ur vårt sovrum och fått flytta in i sitt egna rum. Han har alltid sovit katastrofdåligt och vi kom fram till att sämre kunde det inte bli efter natten mellan fredag och lördag då han bjöd oss på hela 4 timmars sömn. Han har sovit i sin säng nästan hela nätterna sen han flyttat med en matning och den får han ha kvar ett tag till. Dock tycker han att vi ska ta morgon klockan 5. Sover han närmare 6 någon morgon ser jag det som sovmorgon nu för tiden :) 
 
 
Det stora som hänt här hemma är att Olivia har lärt sig cykla utan stödhjul. Så nu får jag och Vincent springa till dagis medan Olivia cyklar. In vill hon inte gå när vi kommer hem, här ska cyklas fram och tilbaka på gatan. Och idag cyklad hon til gymnastiken. Vi är så stolta över vår tjej som börjar bli riktigt stor.
 
Jag själv har lagt in en högre växel vad det gäller min träning. Nu vill jag komma i from och möblera tillbaka min kropp då kilorna redan är borta, men inte magen. 
På 4 dagar har jag sprungit ett Göteborgsvarv. (En runda på 11 km och två rundor på 6 km = 22 km). Jag har också tagit tre raska långpromenade med barnvagn under de här 4 dagarna. Och lite styrka på det också. Mer än nöjd. Nu ska jag bara fortsätta, men imrgon ska benen få vila ordentligt.
 
Vincent fyllde 1/2 år den 10 april.
Han äter oss snart ur huset :) men det kanske är normalt att en 6 månaders kille äter 1 1/2 portion gröt till frukost och iblnad en smörgås också. Ibland förmiddagsmellanmål, om han inte sover över det. En ordentil portion riktig mat till lunch med efterrätt. Tex en banan till mellanmål och sen tar vi 1 1/2 portion gröt till kvällsmat. Sen dricker han lite ersättning innan han somnar + en flask på natten. Plus att han ska ha något att äta på varje gång vi andra sätter oss och äter. Får han inget så skriker han. Matglad kille:) 
Imorgon ska vi till BVC, ska bli spännande och se vad han väger. 
Gåstolen har han inte förstått sig på ännu och det där med att rulla från rygg till mage har han inte riktigt kommit på, men det är på g. 
Han är fortfarande oftast en riktigt glad kille, men är värdelös på att ligga själv och leka. Blir han ensam på en filt skriker han 8 gåner av 10. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: