Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Vagn och träning

Kategori: Allmänt

Älskar verkligen vår vagn till Vincent. Nu har vi dock inte provat den i snö ännu, men det ska nog gå fint det också. Vi ska inhandla medar till den eftersom vi ska spendera mycket tid i Sälen och att dra vagn i meterdjup snö är ingen större hitt. 


Den är perfekt att springa med. Igår när han skulle sova och jag springa fick han följa med, blir lite jobbigare också. Tiden brukar bli någon minut sämre när han är med. 

Fick bli ett träningspass idag med. Måndagar är det egentligen boxning för mig, men kände för en kväll i soffan, så då fick det bli en löprunda i spöregn, utan Vincent denna gång och första gången i mörker denna hösten. 


Målet är 1 boxningspass i veckan, helst 2 och 2 löppass på det. Min vanliga runda är exakt 6 km och nu är målet att ta den under 30 min, varje gång. 

Sen har jag fått en tanke där jag inte riktigt känner igen mig själv i. Jag har fått för mig att ta mins 1 mil i längdspåret varje gång vi är i Sälen i vinter. Har hört att det finns något som heter tejp man kan köra på skidorna, det borde inte vara det svåraste. Borde jag fixa, eller så får min man hel enkelt fixa det. 

Blev ett långt inlägg det här. Men att träna är skönt. Man blir pigg, får egen tid, får komma hemifrån. 

En vecka kvar som mammaledig på heltid. På måndag börjar jag visst jobba igen och det är 10 år sedan jag tog mitt körkort. Vad gammal jag blev helt plötsligt. Jag närmar mig visst 30 ganska fort nu, men ännu är det något år kvar. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: