Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Snart 1 år

Kategori: Allmänt

Tiden går fort. Redan mitten på september och om 7 veckor ska jag tillbaka till någon vardag med jobb igen tydligen. Känns overkligt, men ändå roligt. Funderar på hur jag kommer lyckas sitta still på min stol hela dagarna. Jag som knappt sitter ner och äter om dagarna nu. 
Vet sen sista att man kommer in i det alldeles för snabbt och det där med att börja jobba kan nog vara bra för mitt småätande, för det ska erkännas att jag är bra på att göra när jag går här hemma. 
Men innan jag ska tillbaka till verkligheten ska det hinna hända mycket roliga saker. 
 
Vincent blir snart 1 år och det där med att gå tror jag han inte hinner lyckas lära sig till 1-års dagen. Kanske inte ens till jag börjar jobba. 
 
En till av alla saker vi ska göra innan det är dags är att flytta upp husvagnen till Sälen och Tandådalen där vi nu tydligen ska tillbringa minst en helg i månaden. Vi längtar massor hela familjen.
 
Lite mer saker vi ska hinna med är en tur till Stockholm med kompisen Elsa nästa vecka. Gå på dop för lilla Ebba. Elin kommer på besök och ska vara barnvakt dessutom, LYXIGT :) Olivia frågar varje dag om det är idag hon kommer, så är en tjej som längtar efter henne här hemma. 
Jag ska ut med jobbet. Räkfrossa med mammorna i Olivias föräldragrupp. 
Hösten känns inte ett dugg lång. Snart har vi klarat av oktober också och november går nog lika fort det också. 
Igår när jag var ute och sprang fick jag julsånger på hjärnan och sen börja jag fundera på årets julkort. Vi får se vad jag kan få med barnen på:)
 
 
 
 
Vincents önskelista börjar bli lång inför 1-årsdagen. 
 
 
 
 
(Storlek 80 eller 86 på kläder)
2-delade pyjamasar i massor önskar han sig då han helt plötsligt växt ur nästan alla han har.
Vanliga långärmade t-shirts, går åt en del. (ej body).
Mysdress från Adidas, Nike eller liknande. 
Leksaker som låter. (Gärna något som ser ut som en iPhone)
En blå stor legolåda
Bilar, traktorer
En nycklpiga/geting att åka på
Blå liten fåtölj
Vantar, både tunna och tjocka. (De tjocka ska passa till grönt och rött)
 
Jag och barnen har tagit helg idag och de ligger nu ny duchade i sina renbäddade sängar i ett nystädat hus. Har hunnit med den vanliga promenaden efter lämning av Olivia och klippt gräsmatta också, (kanske för sista gången i år) inna det var dags och hämnta hem Olivia igen. Väl hemma hoppade vi bland annat hage på gatan innan hennes grannkompis kom för lek. 
De där promenaderna kommer jag att sakna massor när jag börjar jobba.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: