Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Mycket sen sist...

Kategori: Allmänt

Nu var det länge sen jag var här igen. Kan säga att tiden inte alltid räcker till som småbarnsförälder. Vi har i alle fall hunnit med massa roligt sen sist.
I måndags var vi på babysång som alltid på måndagar.
Igår åkte jag, Olivia och Emeli till Vingåker. Vi lämnade Kumla vid 10 och jag och Olivia var hemma vid 16 igen, så det var en heldag och vi hade riktigt trevligt. Olivia var jätte snäll, sov dock inte så mycket som jag hoppats, men hon var nöjd i vagnen större delen av tiden då hon låg och pratade och skrattade lite för sig själv.

Idag har vi varit ute och gått med en i föräldragruppen och imorgon ska vi till henne och fika hela gruppen innan vi ska till BVC med Olivia på vägning och mätning igen. Nu väger hon garanterat över 5 kg och är över 60 cm lång. Ingen liten tjej vi har längre. Vi har också haft besök här i kväll då vi/jag haft tjejkväll hos mig.
Vi får även lite besök imorgon kväll också. Sen ska jag få hämta mössorna imorgon som jag beställt, jippi:)
Nej nu blir det sängen för mig. Olivia sover sen över 1 timme tillbaka då vi har börja lagt henne i sin egna säng runt 8 tiden på kvällarna och hon ligger snällt där och tittar tills hon somnar.
God natt!!

(Hon blir 8 veckor idag också vår lilla tjej, tänk vad tiden har gått fort)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: