Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Jobb, 9 månader, mm

Kategori: Allmänt

Nu har man snart jobbat en hel vecka. Det har gått riktigt bra. Om får säga det så kom man in i arbetet lite för fort och det kändes som jag aldrig varit där ifrån, det var väl det hemska med att börja jobba.

Igår blev Olivia 9 månader. En stor tjej som har en bestämd vilja. Hon vet vad hon vill, iaf när hon är själv med mamma och pappa.


Imorgon är det fredag och på lördag är det Ullared. Vi åker 6 mammor från föräldragruppen. Ska bli superkul och jag är superladdad. Helt galet shoppingsugen är jag. Stillade mitt shoppingbehov lite idag, då jag inhandlade en bikini åt mig och en hakklapp och maracas åt Olivia. Så nu är jag redo för sommaren. Vi har även varit och fotat Olivia på Babyproffsen idag. Så nu sitter jag redan och väntar på att bilderna ska dimpa ner i brevlådan. Skulle dröja 1-2 veckor.
Min lilla familj verkar klara sig bra här hemma medans jag jobbar och sliter, men det trodde jag också att de skulle, tagit sovmorgon till 8-9 varje morgon har de också gjort vad jag har förstått. Henrik frågade i tisdags över telefon då jag ringde hem vad han hade för matlåda han skulle äta under dagen…..verkar hårt att vara pappaledig =) Men det är sjukt kul att komma hem från jobbet och mötas av det finaste leendet som finns och en jätte kram.  
Nu ska jag vara med och tävla och vinna en kronan vagn, eller försöka iaf.


Medans pappa klipper gräset


Olivia har också hunnit med att vara på Speedway för första gången i sitt liv. Det tror vi hon gilla, eller hon visade inge större missnöje iaf, eller lite på slutet, men då var hon nog vällingsugen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: