Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Springande familjen

Kategori: Äventyr

Ja nu har alla utom Vincent klarat av ett lopp i veckan. 
Olivia började i torsdags med Lilla Blodomloppet.
Henrik tog sen över med Blodomloppet 1 mil. Vincent och jag agerade hejarklack!



I fredags begav jag mig iväg mot Sälen för att springa Vasastafetten ihop med Kumla Skidförening under lördagen.
Jag hade blivit tilldelad 4:e sträckan, Risberg-Evertsberg 12,4 km. 
Springa på spång, stig och mosse är inte vad mina ben är van vid. Mosse och uppförsbacke då blir det mjölksyra kan jag lova. 
Men jag sprang och gjorde det på mindre bra tid men är nöjd ändå och ska leta mer terräng att springa i framöver.
Var ett riktigt roligt lopp och hoppas att jag redan är tillbaka nästa år.

Starten i Sälen, 7grader och regn

Åkte med vita skor och kom hem med bruna skor....

Nu är det bara att ladda om och kurera sig för Tjejmilen om 2 veckor. (Målet är att jag ska springa under 50 minuter)


Kommentarer


Kommentera inlägget här: