Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Tillbaka på jobbet och beök hos barnmorskan

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit på jobbet igen, var faktiskt riktigt kul att vara tillbaka. Dock hinner man inte få så mycket gjort på bara 4 timmar märkte jag, man kanske hinner vänja sig under de här två veckorna som jag ska jobba halvtid.
Har ju också varit hos barnmorskan idag, där hon tog massa prover som var bra som vanligt, skönt. Sedan lyssna hon på Krabaten och mätte den. Krabaten hade hjärtljud på ca 150 slag/minut och var 25 cm lång, (dock behöver inte det måttet var korrekt då det beror lite på hur den ligger i magen och nu trodde hon att Krabaten låg på tvären).  

Barnmorskan tyckte också att jag skulle söka havandeskapspenning, så nu har jag kommit fram till att jag ska göra det, (ändrar mig fort). Hon tyckte jag inte behövde ta ut allt om jag själv inte tyckte jag behövde det. Så under eftermiddagen ska jag skriva ut papprena igen från försäkringskassan och ta med till jobbet imorgon.

Fick också med mig ett moderskapsintyg från barnmorskan som jag också ska skicka in till försäkringskassan.

Nej nu ska jag plocka lite, vila en stund och kanske ta en promenad sen är det ju dubbelavsnitt av Desperate housewives ikväll :-) måste ju fixa att vara vaken så jag inte missar något av avsnitten, så vila får det bli idag.

Just ja, glömt att berätta att barnmatstol blir min gamla vi ska ha, ska bara måla den till vit så den passar i vårt kök :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: