Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

5 DAGAR...

Kategori: Allmänt

Hej nu är jag tillbaka. Oliva är inne på sitt 5 dygn. Allt går jätte bra här hemma måste vi nog säga, då vi fått världens snällaste tjej. Hon sover jätte bra på nätterna, matning 1 till 2 gånger per natt än så länge. Natten som var blev det bara 1 gång.

Hon är pigg och glad och älskar att sitta/sova i sin babysitter. Vagnen är inte dum den heller. Bara det rör sig lite är det bra och det får inte bli för stort, sängen har hon inte provat än, eller en snabbis, men det slutade i ett stort skrik, så den väntar vi med ett tag till.

Annars är hon vår lilla bajsunge tror jag, ibland hinner jag inte få på en ny blöja förrän det är dags att byta igen.

Än så länge när det varit besök här har Olivia visat upp sig från sin bästa sida, då det varken varit gnäll eller skrik, utan suttit vaket med och tittat.

Olivias mormor och morfar var här i helgen, åkte hem idag och där har hon nog redan fjäskat in sig ordentligt tror jag.

Jens, Liselott och Liselotts föräldrar var här igår och då fick Oliva en jätte fin Nalle puh som vi ska försöka ta något kort på någon dag och ett par supersnygga skor att ha i vinter. Tack så mycket!

Annars har Olivias kusiner och farmor och farfar varit här och i eftermiddag blir det nog en promenad bort till gammelfarmor och visa upp sig.

Igår var vi in till BB och kolade Olivias gulhet, då hon var lite för gul när vi åkte hem därifrån i torsdags, men igår fick hon godkänt. Och idag var vi upp till MVC/BVC och tog PKU test, Oliva rörde inte en min när de stack henne i handen, så duktig så.

Nej nu ska jag nog göra som Oliva och Henrik gör, sova lite kanske, men först hänga upp tvätten. Har fått hit lite av min brors kläder också, visst är jag snäll storasyster som tvättar åt lillebror, (gör inte så mycket tvättar ju ändå vårat, blir inge mer jobb direkt).

Ha en fortsatt bra dag.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: