Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

God morgon!

Kategori: Allmänt

Idag blir Olivia en vecka gammal, vad tiden har gått fort.


Jag har redan tappat en massa vikt, jippi (hela 8 kg) och det bästa av allt är att jag har kommit i mina favorit jeans, har dom på mig just nu. (Så hösten är riktigt välkommen). Längtar faktiskt lite till hösten då man får mysa inne med tända lampor och massa ljus. Man kan sitta inne med gott samvete. Nu när det är fint så får jag en sån där måste känsla att jag måste ta vara på varenda sekund av solen och det fina vädret.


Igår var vi inne på USÖ för sista gången. De gjorde en läkarundersökning på Olivia och allt var bra, hon hade ytterligare gått upp 50 gram, så nu har hon inte långt kvar tills hon är tillbaka på sin födelsevikt. Hörseln var också bra, så nu vet vi att hon hör när vi pratar med henne. Känns skönt att det inte har varit några större problem eller jag inge problem alls. I natt var kanske första natten då hon kronglade lite. Jag ammade henne och bytte på henne, sen tyckte hon inte det var allt för roligt att gå och lägga sig igen, så då fick Henrik ta över och efter ca 15 minuter s sov hon så fint mellan oss igen. Och nu ligger hon kvar och sover i vår säng efter att ha ätit vid halv 8, så har hon inte vaknat innan halv 12 så blir det att väcka henne.

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, är själv lite sugen på att åka till Vingåker men tror inte riktigt övriga familjen är det så vi får se. Ikväll kommer Jennie och Robban över, ska bli trevligt.  Annars blir det nog någon promenad i alle fall under dagen.

Ha en bra dag.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: