Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

+ 2 DAGAR

Kategori: Allmänt

Om det var segt förut så är det inget emot nu. Nu vet jag snart inte vad jag ska hitta på för att fördriva tiden. Alla idéer är välkomna. Storstädat huset har jag redan gjort. Putsat fönstren har jag hunnit med två gånger.  Det är väl i så fall bakningen. Har bakat en laddning med bullar. Fast gör jag en till så vet jag ju vilken mage de hamnar i....min.

Nu har det gått över med 2 dagar. Kanske inte ska klaga allt för mycket egentligen, men nu tycker jag det här börjar bli riktigt trist. Vill ha tillbaka min kropp, kunna sova skönt på nätterna bland annat.


Träffade mammorna i föräldragruppen idag och nu är vi hälften kvar att få och vi som är kvar har gått över tiden. Blev väldigt deprimerande samtal idag. Två bebisar var där en lite Emma och en liten Adam. Har kommit 3 tjejer och 2 killar nu.  Den som gått över längst har gått över 10 dagar nu en annan 1 vecka, sen jag 2 dagar och den sista 1 dag. Nästa torsdag blir spännande och se om det finns några magar kvar. Tveksamt om jag går dit om min är kvar.

Fick också reda på en deprimerande nyhet. De kommer inte alls sätt igång mig den 3 augusti om Krabaten inte har kommit, de sätter helst inte igång en alls. Så det är väl bara att vänta, suck som sagt då detta börjar bli riktigt tråkigt och drygt.

Nej måste nog försöka bli lite positiv tror jag, men kan lova att det inte är allt för lätt just nu.

Krabaten sparkar på och ger inga som helst tecken på att den vill komma. Ska väl lägga mig i soffan och läsa några rader i min ny in köpta bok, Flickan som lekte med elden. Kanske hinner igenom den innan Krabaten tittar fram. Vem vet?

Nej, ska sluta klaga. Ha en bra kväll.

Kommentarer

  • Liselott säger:

    Förstår att det är segt nu, men tänk på mig som har över 3 månader kvar!!! Och har du svårt att fördriva tiden kan du alltid få komma hit och storstäda och putsa fönster :-D Du ska se att h*n tittar fram snart, när du minst anar! Kram

    2009-07-23 | 21:15:05
    Bloggadress: http://lizelottan.blogg.se/
  • Sofia säger:

    Hoppas verkligen att den tänker titta fram före du läst ut boken...om det går i samma fart som förra boken ;) Hoppas allt är bra med er! Vem vet, nu kanske den har tittat fram, idag var väl din gissningsdag. =) KRAM

    2009-07-27 | 19:55:13
    Bloggadress: http://meningsls.blogspot.com

Kommentera inlägget här: