Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Vecka 38

Kategori: Allmänt

Nu är det varmt i detta Sverige. Har varit tvungen att gå upp och försöka lufta mig själv nu två nätter i rad då jag trott att jag ska smälta bort i sängen. Inatt var det dock lite bättre då vi hade AC. Natten mellan måndag och tisdag så satt jag mig vid datorn i över en timme för att bli svalare, och det hjälpte till slut.

Nu är det mindre än tre veckor kvar till beräknat datum, jippi. Fast den får gärna bestämma sig för att komma idag, jag skulle inte alls bli ledsen.

Har gått in i vecka 38 nu eller vecka 37 och 1 dag.

Hittade lite rolig fakta, då det inte finns så mycket att skriva om Krabatens utveckling längre. Krabaten räknas nu som fullgången och det är många som föder i denna vecka, (men jag tror inte att det blir jag). Det är barnet själv som bestämmer när det är dags att födas. Det finns forskning som visar att graviditetslängden finns programmerad i arvsanlagen. Den är nedärvd från mig och Henrik och har bestämts efter vad som är en NORMAL graviditetslängd i just vårt fall.  

De flesta av alla barn som föds i Sverige, föds mellan vecka 37+0 och 41+6. Ungefär fyra procent föds före vecka 38.

Krabaten väger ungefär 3,2 kg och kan öka med cirka 28 g per dag nu fram till födseln.


Vad har hänt annars i vårt liv då? Ja Henrik jobbar fortfarande och der kommer han göra nästa vecka också. Jag ligger i skuggan och läser och tar då och då ett dopp i poolen. Igår kväll hade vi besök, då Jens, Liselott och Gilde var här. Killarna tittade på speedway och jag och Liselott satt och prata och tittade på Allsång på Skansen, mycket trevligt.

Idag ska jag träffa mammorna i föräldragruppen igen ska bli kul, sen ska jag hem och hämta upp Henrik så ska vi på lite kalas. Innan det så blir det att umgås med min bok i skuggan.

Ha en trevlig dag i värmen.


♥ 20 DAGAR KVAR ♥

Kommentarer

  • Madde säger:

    Nu du Erika, nu närmar det sig verkligen! :D Hoppas ni inte behöver vänta så många dagar till :) Ta hand om dig. kram

    2009-07-01 | 17:45:55
    Bloggadress: http://olssonandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här: