Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Vila är nog inte min sak

Kategori: Allmänt

Lite mer positiv idag. Har varit hos barnmorskan och inte var det några fel på mig inte, eller de kollade blodtryck och tog blodprov och allt var bra som vanligt, det var ju i och för sig skönt, men huvudvärken finn ju kvar ändå, hmm.

Dock tyckte barnmorskan att jag skulle vila......vila är nog inte min starka sida. Då hon tyckte att jag skulle stanna hemma resten av dagen och imorgon också från jobbet, men jag tyckte att jag lika väl kunde gå dit då det bara var ca 2 timmar kvar att jobba av dagen och till jobbet kommer jag nog att gå imorgon också.

Får för dåligt samvete om jag ska stanna hemma, när jag ändå vet att jag inte kommer lyckas ligga/sitta still och vila. Om jag är hemma kommer jag nog dra igång med något städprojekt eller liknande, sådan är jag =)

Men om huvudvärken sitter kvar på torsdag får jag höra av mig till dem (har haft ont i huvudet en vecka då) och om jag ska vara hemma får de nog sjukskriva mig. Hon tyckte dock inte att jag skulle sitta vid datorn och arbeta och det är ju det jag gör i alle fall 6 timmar av 8 timmar på en arbetsdag.  


Berättade aldrig igår att vi också har fått en madrass till spjälsängen av blivande farmor. Jag har också hittat ett par gardiner som passar i barnkammaren som jag och min bror hade när vi var små, eller var nog mer min bror som hade dem, måste dock sy om dem lite och det får vänta tills min mor kommer på besök om ca 2 veckor.

Mer och mer saker blir det=)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: