Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Hej, hej!!

Kategori: Allmänt

Kom på att jag kanske skulle passa på att skriva lite här. Olivia sover i sin vagn, Henrik kollar på fotboll och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, inte ofta det är så nu för tiden.
Idag har vi varit hos Olivias farmor och farfar en sväng, annars har vi inte gjort allt för mycket. Ganska skönt det också ibland.
Imorse förstod inte riktigt Olivia det där med att vi ställde om klockan igår/natt. Hon vaknade glatt kl 6 och tyckte det var dags att gå upp, då var ju klockan 7 för henne. Jag gjorde ett försök att flytta upp henne i vår säng, men det misslyckades, hon protesterade högljut och blev först nöjd då Henrik gått upp med henne och då var ju jag också klarvaken och det gick inte att somna om. Så får se hur långvariga vi blir här ikväll.

Vi har en ganska fullbokad vecka framför oss här.
Måndag: Kanske besök annars så blir det Marieberg och inhandla lite presenter och kanske, kanske en ny soffa (kan ju alltid hoppas), innan det blir babysången
Tisdag: Första gången på babysimmet och sen ska jag klippa mig
Onsdag: Kanske ska åka och hälsa på Madde och hennes pojkar Max och Wille, sen får vi besök och på kvällen ska vi på Me&I-party
Torsdag: Fika med föräldragruppen som vanligt
Fredag: Fira Olivias kusin Ebba som fyller 6 år



Så kan säga att livet som mammaledig inte är helt sysslolöst. Kan säga att jag aldrig trodde vi skulle ha så här fullt upp. Men jag lider inte av det tycker det bara är kul.

Onsdagen veckan därpå har jag planerat in ett Karlstadsbesök. Då ska vi åka tåg till Karlstad jag och Olivia. Får se hur det går, är redan lite nervös. Men ska bli kul och träffa systrarna Maria och Malin och deras tjejer Moa och Thea.
Nu har någon vaknat här. Dags att sluta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: