Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Fredag

Kategori: Allmänt

Då var det fredag igen…och alla ni som jobbar njuter för fullt gissar jag. Själv njuter jag och Olivia också av att det är fredag och att vi kommer få ha Henrik hemma några dagar. För tror faktiskt att vi båda är glada över det. Oliva för att hon har en famn att gosa i hela tiden och jag för att jag har två händer att göra saker med. Nu ligger hon i sin babysitter och sover, så då får man passa på att skriva lite. Nu är hennes stora intresse att ligga och prata med oss, hela min frukost låg hon i sin babysitter och prata med mig, riktigt roligt faktiskt.
Igår var vi hemifrån hela dagen typ. Vi började med att gå bort halv 11 till en i föräldragruppen där vi samlades 8 av 10 stycken, mycket trevligt. (Har massa roliga kort på barnen men måste fråga först om jag får lägga ut dem). Sen var vi hemma och lämna bilen och bytte till vagn också mötte vi upp Olivias farmor och gick omkring lite här i Kumla och tittade. Sen hamnade vi hemma hos henne och sen kom också Henrik efter jobbet. Så fick vi hela torsdagen att gå på ett trevligt sätt.
Idag har vi inte mycket planer, jag har städat lite, kanske blir en promenad sen och när Henrik kommer hem får någon av oss åka och handla. Annars blir det nog bara lite fredagsmys i soffan här med hemmagjord pizza ikväll.
Imorgon får jag besök av Anna som kommer hit en sväng. En kompis som jag träffade medans jag plugga i Örebro, som nu bor i Stockholm. Ska bli kul att träffa henne, var riktigt länge sen nu.
Ha en bra fredag!!!



Ligger och pratar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: