Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Bröllop, barnvakt, Marieberg och söndag hemma hos oss

Kategori: Allmänt



Igår var vi på bröllop jag och Henrik. Mycket trevligt och vackert var det. Man fick en och annan tår i ögat måste erkännas. Lite seg idag är man allt, då man inte brukar vara utanför hemmet väggar allt för sent nu för tiden. Men det är det värt=) (Henrik fångade strumpebandet, så det är ju tydligen vi som ska gifta oss nästa gång, tror dock inte på det förrän jag ser det).

    
Brudparet

 Den fina och goda tårtan =)

Eftersom Henrik och jag var på bröllop som var Olivia överlämnad till mormor och morfar som var här och var barnvakt. Första gången någon är barnvakt åt henne på kvällen. Men det hade gått toppen, så nu vet vi att det fungerar fler gånger. Känns skönt. Så nu vill de passa henne en hel helg eller lördag till söndag. Så får se vart vi kan tänkas åka. Kan ju vara mysigt att åka till Stockholm kanske?

I fredags spenderade vi närmare 6 timmar på Marieberg jag och Olivia med hennes kompisar Adam och Elsa och deras mammaor=) Vi var där när portarna öppnade klockan 10 och jag och Olivia var inte hemma före närmare klockan 16. Vi hade 3 jätte snälla barn som satt i sina vagnar hela tiden utan protest. Blev lite shoppat också, men bara nödvändiga saker =)

Imorgon väntas det jobb eller utbildning för mig mellan klockan 9-13 och sen ska jag ju börja plugga också på distans. Börjar bli mer och mer laddad för att gå tillbaka till jobbet, håller tummarna för att det blir bra. Pluggandet är jag superladdad för. Hoppas bara jag får det att fungera tidsmässigt.

Är lite förkyld men ikväll är jag laddad för en löprunda med min kära löparkompis.
Idag när jag har lidit lite av sömnbrist har jag ändå städat hela hustet, eller Henrik har så klart hjälpt till. (Fast tror inte att han har lidit av sömnbrist som jag). Vår kära dotter fick för sig att vakna klockan 7 imorse av alla dagar. Hela veckan har hon ju knappt hunnit slagit upp ögonen förrän klockan slagit 8.30


Dagen mellanmål =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: