Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Hej, hej!!!

Kategori: Allmänt

Olivia sover sin förmiddagslur. Då passar jag på att skriva av mig lite här =)
På förmiddagen idag har vi bakat muffins. Två stycken sorter till och med. Kladdmuffins och sen vaniljmuffins med jordgubbar i.
Vädret är ju lite si sådär idag. Ibland skiner solen och ibland ser det ut som det ska bli regn. Olivia och jag tar nog en tur till Ikea efter lunch och köper det som inte fanns när vi var där söndags. Sen blir det en tur till blomsterlandet och inhandla lite höstblommor och ha ute. Fast skulle det klarna upp så kanske vi försöker få tag i något trevligt promenadsällskap istället.
Känns som hösten kommit hit nu. Även om solen lyser och värmer så känns det i vinden att den blir kallare och kallare.
Det är mindre än två veckor kvar tills jag ska gå tillbaka till jobbet för alltid. Känns så där. Blir det att leta fram de kläder jag brukade ha på jobbet förut. De ligger nog längst ned i garderoben. Sen är det bara att ta sin reflexjacka och hjälm och åka ned i gruvan och göra det bästa av situationen. Funderar lite på vad mina arbetsuppgifter är nu. Har en känsla av att de inte är de samma som de var innan jag gick hem för över ett år sedan, (räknar inte med mina 8 veckor jag jobbade maj-juni). Det är nästan det som känns tråkigast, att inte riktigt veta vad man ska göra. Kanske ska ringa ner någon dag och höra. Måste ju ändå ringa och meddela att jag ska med på kräftskivan den 11/9. Men ska ju börja plugga nästa vecka också. Det ser jag verkligen fram emot, dock kanske det inte kommer gå ihop rent praktiskt det är jag medveten om. Men ska iaf gör ett 110 % försök för att få ihop det. Måste komma bort i från gruvan på sikt. Vill inte stanna där för alltid och det är ju bara jag som kan göra något åt det=)
Nej nu ska jag röja lite här och förbereda Olivias lunch. Ha en bra dag. Kanske tittar in inge ikväll. Får se lite vad vi får för oss.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: