Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Go kväll på er

Kategori: Allmänt

Här har inte hänt mycket idag och igår. Det är ju riktigt tråkigt väder. Vart tog sommaren vägen?
Vi har busat inne hela dagen eller jag har varit och handlat lite och sen har jag gjort klart en fotobok som jag började med för länge sedan. Jag har även valt ut bilder som jag ska beställa. Vill nämligen ha kvar de gamla hederliga fotoalbumen . Tycker det är mysig att bläddra i.
Viktigast av allt. Jag har också slagit in Olivias paket, hon blir ju snart 1 år vår tjej.
Det gjorde jag efter att hon somnat. Tog bara 2 vändor idag. Ja, jag kör 5-minutersmetoden just nu när jag lägger henne på kvällarna. Henrik sitter i soffan och tycker synd om henne och tittar på babyvakten. Som sagt i dag sov hon inom 15 min.  Och det var tredje dagen jag körde bara. Första dagen höll jag nog på upp emot en timme. Så mycket nöjd. Imorgon kanske jag inte behöver gå upp till henne alls.  


Hon är så duktig att leka vår tjej. Idag har hon lekt själv i ca 1 timme, då Henrik satt och spela TV-spel och jag fixade med kort.
Här leker hon med bultbrädan som jag tog fram för några dagar sen och det är en ny favorit. Hon förstår precis hur man ska göra.




Igår var vi en sväng på Marieberg då jag måste ha kläder till ett bröllop som vi ska på den 28 augusti. Dock är det inte helt lätt då brudparet har tema VINRÖTT. Finns inte en ända vinröd klänning, jag lovar. Så fick bli denna.

Tänkte köpa ett vinrött sidenband och ha i midjan också. Sen tänker jag köpa/sy en schal som är vinröd att ha över axlarna och en lite vinröd väska till som jag också måste hitta. Inte är det lätt.
Sen återstår det att hitta en vinröd slipps till Henrik, men det tror jag blir lättare, eller hoppas det iaf.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: