Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Sommar????

Kategori: Allmänt

Man hinner inte blogga så mycket när man jobbar och sen den lediga tiden har man fullt upp att gosa och leka ikapp den tiden man missat under dagen med sin lilla prinsessa.
I torsdags fick jag vara med på föräldrafikat igen, alltid lika trevligt.
Natten till idag var första natten som jag och Olivia sovit själva. Gick riktigt bra, förutom att hon kom och sov i min säng redan kl 11, men det gör inge alls, är bara jätte mysigt.
Idag har vi haft en superbra dag med Olivias kompis Elsa och hennes mamma. Vi gjorde oss i ordning i morse för att gå på stan en heldag och då var det inplanerat att det skulle regna. Det gjorde det också då vi försökte få in båda vagnarna i bilen, vi lyckades efter lite krångel. Helt plötsligt så kom ju solen fram och det blev sommar. Olivia gick från åkpåse, jack och mössa till ingenting av det ett tag, så varmt var det och jag ångrade mig mycket att jag hade en SVART LÅNGÄRMAD tröja på mig.
Vi var först på stan och shoppade, åt lunch och sen promenerade vi ut till Holmen, kan varmt rekommendera det. Där fikade vi, gungade, tittade på får och kaniner….(Olivia var dock livrädd). Därefter tog vi båten över Svartån till Statsparken där vi promenerade runt en sväng och svettades lite till. När vi kom hem fick Olivia äta middag i uterummet.
Imorgon hoppas jag vi kan göra i ordning poolen. För nu tycker jag nog att sommaren allt är här.

 
Rädd för får

 Gunga är alltid roligt

Båten över Svartån


Äta mat ute är också kul


Sitter i grönt gräs för första gången....dock var det lite läskigt att ta på, så krypa vantar jag med.




Väntar på att mamma ska lägga mig, är ju jätte trött så vilar lite här så länge

Kommentarer


Kommentera inlägget här: