Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Möhippa

Kategori: Äventyr

I lördags hände det, det som jag faktiskt inte trodde skulle bli av. Överraskad blev jag allt. 
Det var en jätte lyckad dag och jag hoppas alla inblandade också tyckte det. 
 
De ringde på dörren kl 9. Där var ett gäng på 7 brudar som kom in. 
Jag fick en lista där det skulle packas med lite allt möjligt. 
Efter det bar det av i bil till Kumla torg och promenad till Sveas bageri. Där jag fick byta om till bagarkläder. Jag fick välja vilken tårta jag vill baka och E visade hur det gick till. Jag bakade en Wilma. 
Alla fick prova på att göra roser. 
Efter detta fick jag sätta på mig träningskläder och fick en fotboll. På väg tilbaka tilll torget skulle jag utmana folk i att trixa eller dutta som ni i Närke säger. 
Fick sedan 50 kronor att köpa en blombukett på Maxi för och sedan sälja blommorna styckvis för 5 kr/st.
Sen blev det lunch på mitt älsklings sallads ställe. 
Efter detta fick jag på mig ett par längdskidor, som tejpades fast på mina fötter och nummerlapp. Jag skulle åka/gå på skidorna ner till Kumlasjön. 
Väl på plats vid Kumlasjön fick jag byta till ett par stövlar (typ 10 storlekar förstora). Fick en käpphäst och ridhjälm också. Med detta skulle jag ta mig springande 3 varv runt sjön. med paus varje varv för frågor om Henrik. (Fixade nog de flesta frågorna om honom). 
Sen skulle vi tillbaka till torget och detta med skidorna i handen denna gången och ett upp hopp och ett hej varje gång jag mötte någon. 
Efter detta träningspass blev det fick på Sveas av min goda tårta. 
Sen njöt vi av relaxen på Djupadalsbadet i några timmar.
Efter detta fick jag på mig en jätte snygg klänning, eller inte och det bar av till Örebro för middag. Vi gick aldrig vidare, men det gjorde inte mig något alls. (trött mamma som man blivit).
 
Mer än nöjd ch tack ännu en gång
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: