Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Trött

Kategori: Vincent

Trött på många sätt. Trött på morgonen, trött redan vid 20-tiden på kvällen efter att jag nu har insett att Min underbara son har fått för vana att ta morgon kl 5. Det är mer ovanligt att han sover till 6-7. Detta leder dock till en trött mamma tidigt på kvällarna.
Idag gjorde jag en fuling, jag sov 30 min på soffan medan Vincent sov i sin vagn i tvättstugan, Olivia lekte snällt bredvid mig och Henrik är full på stan på sin svensexa. Men att ta morgon 04:05 som Vincent gjorde idag är tidigare än 5 och det fixar jag inte utan lite sömn mitt på dagen.
Sova får jag nog göra när mina barn blir stora, men då kan jag nog inte för då har min kropp ställt in sig på att ta morgon kl 5.
Tänk när jag börjar jobba igen kommer jag hinna med en massa innan jobbet, typ städa huset innan jobbet. Måste vara en skön känsla att ha städat innan jobbet och sen komma hem till ett rent hus.
Vilket tråkigt inlägg. Men kände för att få klaga av sig lite och det är tur att de är så söta mina ungar när de slår upp sina blå flera timmar förtidigt och Vincent bjuder på ett stort leende. Älskar er och ni får vakna tidigt, dock leder det till trött mamma.
(Jag får nog igen, jag som liten vaknade alltid tidigt. Ibland tog jag morgon innan gästerna gått hem).

Kommentarer


Kommentera inlägget här: