Familjen Berg

Följ med i vår familjs vardag och de äventyr vi hittar på. Vi är: Mamma Erika, Pappa Henrik, Storasyster Olivia, Och lillebror Vincent

Första veckan som mammaledig

Kategori: Familjen

Det är tur vi inte har allt för brottom till dagis på mornarna längre då Olivia både ska välja kläder själv och sedan klä på sig allt utan hjälp. Det var riktigt skönt att inte behöva stressa dit i fredags då hon var ledig.

Olivia går på dagis 9-14 tisdag, onsdag och torsdag.

Kan säga att jag kände mig som en riktg skolkare i tisdags när jag gick hem efter att ha lämnat henne.....men jag vänjer mig nog vid det också =)

   

   

det där med att sita still hemma är inte riktigt min grej. Tisdag och onsdag tog jag mig tid att STOR städa köket. Frostade av frys, städa kyl, tömde alla skåp och lådor och torkade. Diskade sånna glas vi inte använder så ofta. 

Tordagen fick resten av huset en omgång. Eller inte fönstrena, de kan kanske få en omgång i veckan beroende på vädret eller så får de vänta någon vecka till. Var trotts allt bara någon månad sedan jag tvättade dem och man kanske inte behöver göra det varje månad försöker jag intala mig själv =)

   
 
I torsdags bröt värdens förkylning ut på mig. Ingen höjdare att vara högravid och sen förkyld på det. Så har kurerat mig med smoothi, godis och nässpry. Nu är det mest bara halsen och rösten som inte är sig själva än, ja lite snor också. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: